hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چهارمحال و بختیاری | اجرای موفق طرح هر مدرسه یک نهالستان

چهارمحال و بختیاری | اجرای موفق طرح هر مدرسه یک نهالستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: بازدید میدانی از مدارس منتخب طرح هر مدرسه یک نهالستان بیانگر موفقیت‌آمیز بودن طرح تا این مرحله است.

شهرام احمدی اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان مدارس منتخب برای اجرای پایلوت طرح «هر مدرسه یک نهالستان»، در سال گذشته پس از دریافت آموزش‌های لازم، کاشت گلخانه‌ای بذرهای بلوط جنگلی را در مدرسه و خانه انجام دادند. او افزود: دانش آموزان پس از مراقبت و نگهداری یک‌ساله از این بذرها، آن‌ها را برای انتقال به محدوده‌های جنگلی اطراف محل سکونت خود آماده کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه این طرح در مدارس منتخب روستاها و شهرهای حاشیه مناطق حفاظت‌شده جنگلی باهدف استفاده از پتانسیل موجود در مدارس برای احیاء جنگل‌ها اجرا شد ادامه داد: برنامه اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان در چند سال آینده ضمن تغییر نگرش در جوامع محلی برافزایش رویشگاه‌های جنگلی نیز تأثیر خواهد گذاشت. احمدی با اشاره به اینکه بیماری‌های ناشی از کم‌بارشی در سال‌های اخیر گریبان گیر جنگل‌ها شده و زمینه را برای خشکیدگی و زوال جنگل‌ها فراهم کرده است. احمدی تصریح کرد: تداوم احتمال کم‌بارشی ها در سنوات آینده باعث کاهش سطح کمی و کیفی جنگل‌های استان خواهد شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد